Byggingen begynte i dag!

Milepæl: Bjørnsons gate 11 er nå under bygging

I dag startet endelig byggingen i Bjørnsons gate 11, og det er veldig gode nyheter for oss i Norkirken Bergen. Når bygget står klart om noen måneder, blir det vårt nye samlingssted.

Det er Normisjon region Hordaland som er eier av bygget, og entreprenør Brødrene Ulveseth AS som i dag er i gang med riving innvendig. Etter rivingen skal de bygge alt ferdig inne. Utsiden, med nye vinduer og ny inngangsdør, er allerede på plass.

Vi gleder oss til å være med å fylle det helt nye bygget med liv og røre, gudstjenester, møter og andre aktiviteter.

Det blir spennende å følge med på byggeprosessen, fram mot fiks ferdig forsamlingslokale. Gled deg til mange flere oppdateringer i tiden som kommer!

Lyset er skrudd på i kaféen

Slik så det ut i dag, da vi kikket inn gjennom de nye vinduene i Bjørnsons gate 11. Lyset er skrudd på, men foreløpig er det en typisk byggeplass.

Men litt fram i tid skal området på bildet bli kaféområde og kjøkken, og lengst bak i bildet kommer inngangsparti og toaletter. Kaféen blir lett synlig fra gaten, og alle som går forbi.

Dette kommer til å bli et fantastisk bygg å flytte inn i for oss i Norkirken Bergen, og skal bli et bygg også for nabolaget på Kronstad, for hele Hordaland-regionen og med betydning like til jordens ender!

Vær med å be om at Gud skal velsigne dette flotte bygget, og bruke både bygg og oss mennesker som skal fylle det!