Ble hedret

Lørdag 08. august ble lyriker Halldis Totland Reigstad tildelt Kongens fortjenstmedalje. Tildelingen skjedde på Nordhordland Folkehøgskole.

– Dette er av Guds nåde, til Guds ære, sier Reigstad som er både glad, takknemlig og overrasket over utmerkelsen. Selv visste hun ingenting før for en måneds tid siden, forteller hun. Reigstad har skrevet hele 22 bøker, og hennes rike forfatterskap inneholder dikt og lyrikk.

– Jeg er takknemlig for å kunne være til velsignelse for andre og kunne bruke det jeg har fått av gaver til Guds ære. Så er det jo fantastisk at denne gaven har nådd helt inn til kongens slott, sier lyrikeren Halldis Reigstad.

Hun er en del av Norkirken Nordhordland, og har sin bakgrunn fra både kirke og bedehus.